bukplastik

Träning mellan bukplastik och korrigering

3 mars 2018 – träning, träning och mer träning

Nu har jag tränat 2-3 ggr i veckan, dvs regelbundet för att vara jag, sen sist. Det tar tid att se resultat men nu tycker jag ändå att jag börjar göra det. Jättekul faktiskt! Känner mig lite tajtare runt magen, de två svullnaderna, mina nya kompisar… Eller ja, det kanske inte är helt sant, men övre i alla fall.

Tvärtom mot vad jag trodde känns nedre svullnaden nästan värre nu, som att den blivit hård igen. Varje gång jag aktiverar bålen, sträcker på mig eller liknande stramar det runt området. Den stör min vardag. Så som ryggen störde min vardag tidigare. Ju närmre den 14 mars vi kommer, desto mer taggad blir jag på att få detta elände fixat, men också nervös naturligtvis. Som jag brukar säga; man ska tydligen vara kaxig så länge man kan…

Cirkelträning is da shit!

Jag har tränat cirkelträning! Inte nåt pass eller så utan skapat min egen lilla cirkel. Jag och dottern (17) kör tillsammans och det är så himla kul. Jag som är en sådan “loner” tycker det är riktigt kul att ha en träningskompis, förvånande nog. Vi peppar liksom varandra. Och jäklar vad hon är taggad ibland och kickar igång sin gamla mor. Hahaha.

Kommentera gärna eller ställ frågor. Hade varit roligt att höra lite om era berättelser och funderingar, jag vet vi är många!

Vi hörs vidare.

 

Foto: min dotter.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Stäng meny