Fler träningstips

Träningstips!

Träningstips på hur du kan träna efter en bukplastikoperation. Jag fyller på efterhand.

Body healing is like mountain climbing – little steps make a big difference!

Tips på övning för att få kontakt med de djupa inre bukmusklerna

  1. Ligg på rygg, svanken i golvet, böjda ben. Slappna av.
  2. Andas in “med magen”, blås sedan sakta ut luften och dra samtidigt naveln mot ryggen, svanken trycks lätt mot underlaget.
  3. Håll ca 5 sekunder, andas som vanligt och slappna av i nacke och axlar. Andas sedan in igen.
  4. Repetera ca 10 gånger. Gör gärna övningen 1-3 gånger om dagen.

LYCKA TILL!

 

Sittande rodd – gör den på rätt sätt

Rodd! En favorit! Men gör den rätt! Ett vanligt fel man ser på gymmet är att man ibland tränar sittande rodd med skuldrorna framåtdragna. På det viset tränas musklerna i skuldrorna, som förbättrar hållningen, i mindre grad. Du kan också få ont i nacken av spänningen. Så tänk på att sträcka på er, aktivera bålen (och knipet!), axlarna bak. I filmen nedan visar jag först fel och sedan rätt. 🙂 Kör! LYCKA TILL!

Sittande rodd är en perfekt övning för dig som vill förbättra din hållning i skulderpartiet.